Mugur Frunzetti este un personaj atipic in domeniul afacerilor romanesti.

Gustul afacerilor il are inca din tinerete, prima lui firma fiind deschisa la 18 ani. Intuind potentialul afacerilor online (chiar atunci cand acesta era aproape inexistent in Romania), Mugur isi muta incetul cu incetul afacerile din offline catre online.  In toata aceasta evolutie isi pune amprenta si MBA-ul pe care il finalizeaza in SUA, in 2001.

Una dintre afacerile de success pe care Mugur le-a inceput de la zero, a fost Floria, una dintre primele florarii online din Romania. Ideea a pornit de la un studiu de piata, in conditiile in care piata de flori a cunoscut o scadere brusca in perioada 2008 – 2012 in mediul offline, dar in mediul online gradul de crestere era de 20% pe an. . Tot in acea perioada s-a observat o schimbare a comportamentului de consum: a crescut interesul clientilor pentru plantele de interior pentru décor, utilizate in aranjamente florale pentru decorarea interiorului casei sau al biroului, aranjamente create de stilisti cunoscuti in domeniu. In plus, in acea perioada de criza, profesionistii din domeniu au inceput sa fie mult mai atenti la costuri, si un numar din ce in ce mai mare de florarii au migrat catre domeniul online, unde aceste costuri sunt mult mai scazute si pot fi urmarite mai atent.

Viziunea lui Mugur in acest domeniu a fost una a pasilor mici.

Afacerea a fost creeata nu pentru a obtine un profit imediat, asa cum era trendul in acei ani. S-a urmarit in primul rand obtinerea clientilor, cresterea numarului acestora,  satisfacerea necesitatilor lor , creasterea notorietatii Floria ca si brand.

Floria a intrat in piata online cu foarte multe idei inovative pentru acea perioada (profitand si de experienta online a lui Mugur in acest domeniu): in primul rand, un website foarte bine structurat si prietenos cu utilizatorul . Dupa deschiderea site-ului si a unei prime florarii ca si test, s-a trecut la o campanile agresiva de promovare in online (Google mobile display), urmata de o targetare in jurul acestei florarii (pe o raza de aproximativ un kilometru in jurul acesteia), toate aceste lucruri fiind insotite de o harta a cailor de acces la florarie. Comanda se facea prin intermediul unui soft specializat, iar modalitatea de finalizare a comenzii era foarte simpla, dupa alegerea produselor nefiind necesar decat un simplu sms pentru livrarea comenzii. Daca in cazul unei florarii traditionale spatiul este limitat, acest lucru insemnand ca si oferta este limitata, in cazul unei florarii online gama de produse ofertate este practic nelimitata: de la buchete clasice pana la aranjamente variate. Inovatia Floria a fost, pe langa partea online, si una privind diversitatea. S-au introdus in oferta si o gama foarte bogata de aranjamente moderne,  impreuna cu o gama de facilitati cat se poate de larga pentru client. De altfel, orientarea catre client a fost unul dintre principiile de baza ale acestui business, in viziunea lui Mugur orice promisiune facuta catre client trebuind sa fie onorata in totalitate, si, daca se poate, sa fie chiar depasita. In plus, clientii care apelau la serviciile florariei puteau fi consiliati, la cerere, pentru alegerea unui buchet sau a unui aranjament, acest lucru fiind o premiera pentru piata romaneasca in acel moment. Fiecare buchet sau aranjament comandat era insotit si de o felicitare personalizata, continand textul ales pentru destinatar.

Livrarea catre clientii din Bucuresti era gratuita, acest lucru facandu-se prin intermediul echipelor proprii ale Floria, care au beneficiat de un instructaj special pentru transportul aranjamentelor. Acest lucru a survenit datorita faptului ca florile trebuie transportate in conditii speciale. Livrarile in tara se executau prin intermediul unor parteneri locali, in numar de peste 40, care puteau opera pe tot teritoriul tarii.

Activitatea in acest domeniu acoperea practic tot timpul anului, nu era una sezoniera.

Desigur, existau, ca in orice domeniu, si perioada mai proaste (luna ianuarie), dar erau urmate imediat de o luna buna (februarie), si o luna martie excelenta, cu comenzi aproape triple fata de inceputul anului (1 si 8 martie, Valentines Day). In fapt, primele trei luni ale anului erau un indicator elocvent pentru businessul din acel an, dand tonul pentru tot restul anului.

De-a lungul anilor. Floria a ajuns la o cota de piata de 25 %, devenind lider in piata romaneasca.

Mugur a detinut in portofoliu aceasta afacere timp de trei ani si jumatate, crescand aceasta afacere  de la zero, pana la pozitie de lider . Floria era lider de piata, generand un trend ascendent pe o piata dinamica, acolo unde rata de crestere a afacerii depasea cresterea pietei. Pentru a se pastra acest trend, era nevoie de o infuzie masiva de capital la Floria, iar aceasta posibilitate s-a ivit atunci cand Mugur a primit oferta de cumpararea de la unul dintre marii investitori de pe piata europeana: Zurich Broker. In acel moment, cota de piata a Floria era de 25%, cifra de afaceri in jur de 1 milion de euro, iar premisele in continuare era excelente: posibilitate de cota de piata de 50% din piata online, dar si bune perspective pe piata offline: intre 25 – 30 %. Desi nu i-a fost usor sa se desparta de aceasta afacere de suflet, infuzia de capital era vitala, pentru a putea sustine in continuare dezvoltarea acestei afaceri, conform viziunii si standardelor lui Mugur. Dezvoltarea naturala impunea transformarea acesteia intr-o companie corporatista, orientata in masura din ce in ce mai mare catre retail, si catre diversificarea serviciilor (deschiderea unei divizii care sa se ocupe de evenimente, deschiderea a 1 – 3 florarii offline, in zone centrale din Bucuresti).  Tranzitia s-a efectuat in liniste, pastrand aceeasi echipa, si chiar crescand numarul lor, iar relatia cu clientii nu a fost afectata in nici un moment.

Pentru a fi sigur ca viziunea sa va continua, Mugur a ramas in continuarea in cadrul companiei, ca si consultant in probleme de comert electronic.

De altfel, o parte din capitalul obtinut din aceasta afacere va fi investita tot in domeniul online, pentru o companie la fel de inovativa, asa cum a fost Floria la timpul sau.